söndag 20 juli 2008

Dax för moppesemester!!!!

Nu har jag ÄNTLIGEN 1 veckas ,välbehövlig semester och i morgon åker jag, sambon, min bror och hans sambo på moppe semester, fast vi e hemma igen på tisdag kväll ;) så der blir bara 1 övernattning. Skulle gärna varit iväg iallafall ytterligare en natt, men då vi har lovat kidsen med respektive att vi ska till *Köpenhamn o Tivoli och det bara var onsdag alla var lediga samtidigt så blev det som det blev. Veckan e annars oxå fullbokad ska på *Antikmässan, *Helsingborgsfestivalen o lyssna på Volbeat, en runda till *Qvesarum byggnadsvård, *måla utsidan på lilla huset,* Loppis besök mm.

Ha det gott!
Kram Trine

14 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan
Vad häftigt med moppesemester. Ha det så kul.
Kram Sara

Anonym sa...

Moppesemester? jisses va tufft alltså...häpnar.Ta nu bilder för jössenamn på minisemestern till oss snälla du. ha det så kul o mysigt nu//Kram lotta

Sara sa...

Hejsan
Jag undrar bara vad betyder & är det jag som är efter som inte fattar :-)
Sara

korsvirke o stockrosor sa...

Sara!
Datan lever sitt eget liv här "krumeluren" var istället för & o vill inte ändra sig, så nu bytt ut det till ett och i bloggnamnet istället
Kram Trine

Anonym sa...

Vad häftigt med moppesemester:-)
Hoppas att ni får fint väder.
Hihi, ja man blir säkert nervös med så fina koppar:-)
Kram

Helena sa...

Gillar att läsa om renoveringar och alla olika sorters tips man kan få. Därför vill jag gärna spara länken hit så jag kan hitta tillbaka.
Ha en trevlig moppesemster.
/Helena
www.marihelena.net

Anonym sa...

Hej Trine!
tack för besök hos mig.
Jag är ju skåne tös jag med...

Vad kul med moppe semester, hoppas ni får det bra och tur med vädret och så.

Kram Bodil.

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där! Loppissemester låter helt underbaert och vilka kul ställen ni ska besöka, må solen skina över er!! Sommarhälsn fr Mari.

idémakeriet sa...

Oj vad mycket roligt du ska göra, ha det så roligt på din mini semester.
Läser gärna hur ni har haft det.
Kram Gerda

Fake cake sa...

Tack så mycket för ditt fina inlägg hos mig:) precis när du skrev så var jag ju inne här och undrade sååå var du tagit vägen haha o så var du hos mig...väntar på att höra hur du haft det!!! kram Lotta

Monika sa...

WOW! Så mysigt med mopedsemester. Låter superhärligt!

Hoppas det blir sköna dagar för er.

Ha det gott!

Kram

Monika

Elzie sa...

God morron! Tack för trevligt besök på min trädgårdsblogg. Har inte kommit så långt med den som jag tänkt, men kanske att jag kommer igång framöver. Nu ägnar jag mig mest åt min andra blogg.

Hoppas ni hade en trevlig moppesemester. Låter kul i alla fall.
Kram Elzie

J....y sa...

Tack för titten inne hos mej!
Och självklart är du hjärtligt välkommen åter!
I Bjuv?
Där byggde min syster och hennes dåvarande man ett hus för en sisådär 30 år sedan!!
Men sen flyttade dom upp på Hallandsåsen.
Själv kommer jag från Helsingborg, och besöker min Mamma där några gånger om året!
Vilket underbart projekt Ni håller på med! Och så mysigt det ser ut att bli!

Moppe-semester...fanken så häftigt!
Låter som det absolut roligaste sättet att fira sin semester på som jag hört talas om i sommar!

Jag länkar till dej...hoppas det är ok? Är också nyfiken på din lilla semestertripp och alla fynd du säkert kommer att göra!
Ha det underbart i värmen!
Kram, Jenny

Anonym sa...

Ser jättefint ut där ni övernattade! Verkar som ni inte har några problem med att få tiden att gå på semstern. Ha det bra och försök koppla av LITE i alla fall.
Kerstin & Birgitta på jobbet

Antikmässan i Helsingborg

Antikmässan i Helsingborg
Var i söndag på Antikmässan i helsingborg fick inbjudan dit av Anna o Helena som har den trevliga o mysiga kamin butiken i Norra Vram.Oh så mycket där var o titta på blev helt vimmelkantig av allt fint o gammalt där var, gjorde två fynd .% fina gamla fina kökshandukar med sambons initialer för 100:-

Ett jättefint virkat sängöverkast till dotterns säng för 350:-

Ett jättefint virkat sängöverkast till dotterns säng för 350:-

Bed and breakfast i Viarp

Bed and breakfast i Viarp
Här övernattade vi super mysigt

Torekov hamn

Torekov hamn

Lilla huset

Lilla huset

lilla huset/tvättstugan Då

lilla huset/tvättstugan Då
innan renoveringen såg det ut så här, bedrövligt skick,väggarna var murkna o fick rivas

Lilla huset- Nu

Lilla huset- Nu
Här har det lilla huset mer eller mindre rivits endast betongsula e orginal.Lilla huset har fått korsvirke på framsidan o gammal tegel hittade vi på Blocket övriga sidor på huset blir falu röd panel,ska smälta in med "stora" huset

Lilla huset börjar bli "på klätt"

Lilla huset börjar bli "på klätt"

Vårt hus

Vårt hus
Vårat projekt, här "stora " huset på tomten som vi så småningom hoppas på att kunna flytta in i

"gamla bakugnen"

"gamla bakugnen"

"Nya ugnen"

"Nya ugnen"
Har varit en gammal bakugn som idag är en prydnad i huset

Baksidan innan den revs

Baksidan innan den revs
Så här såg baksidan av huset ut innan den sidan revs snett,vingt o charmigt men oj allt i dåligt skick

Vägg borta

Vägg borta
En vägg åt gången har rivits o stämpats upp o sen har nytt ek korsvirke satts i, men det gamla teglet i ytterväggarna har återanvänds

Baksidan

Baksidan
Huset från andra sidan