fredag 19 september 2008

Snor och snörvel

Hej alla bloggisar, det har inte blivit speciellt mycket bloggande för min del sista tiden,e så himla förkyld o snörvlig, snoken ser ut som ett stoppljus och har säkert användt att par km wc-papper, till att snyta mej i .

Sambon fyllar år idag, ringde honom på jobb i morse och försökte sjunga för honom, sjunger inte speciellt bra annars heller och imorse trodde han nog att det var nån felringning när han fick höra mitt hesa kväkande i luren!!!

Nää ska nu återgå till liggande läge o hoppas på att man snart får orken tillbaka,har inte tid med att vara sjuk, har så mycket att fixa och dona med ute i huset

Ha det så gott
Kram snor-Trine

14 kommentarer:

Fake cake sa...

Krya på dig vännen:)
Vet hur det är med bloggtid emellanåt;)
Svårt ibland...

Kram från mig

Gårdsromantik sa...

Jag är så där snokröd också - är så segt.

Vilka fina bilder du visade från Sofiero!

Kram Maud

Kerstin sa...

Stackars, stackars dig! Nu tycker jag verkligen synd om dig! Det är inte kul att ligga i sängen och må pyton. Och jag förstår dig, du känner att du har mycket att göra i huset. Men Trine, huset står kvar, låt det ta sin tid att bli frisk, det är inte bra att springa upp för tidigt.
Kramisalamis

Monika sa...

Hur är det med dej "snoris" Trine? ;o)

Ett uttryck en av mina döttrar älskar att använda. I alla möjliga sammanhang dessutom. :o)

Hoppas du mår lite bättre nu.

Skulle kika in till dej och se om du börjat måla din soffa :o) Men det förstår ju jag att det inte går nu när du är sjuk.

Krya på dej nu och kurera dej med "håning" i stora lass. Det brukar vara bra.

Kram

Monika

Annika sa...

Hej och tack för titten i min blogg,
gillar att få kika tillbaka och få lite nya bekantskaper i cybervärlden =)
Vilket underbart hus ni håller på att renovera =O

Hoppas att du kryar på dig snart,
kram Annika

Ankan sa...

Men vilket spännande hus ni har! Korsvirkeshus är så charmiga. De blåa pardörrarna var jättevackra och passade verkligen in. Ni har gjort mycket jobb ser jag. Tittar gärna in igen! Ha det bra och krya på dig! Det verkar vara sjukdomstider, har själv varit sjuk nyligen..

Lily of the valley sa...

Hoppas du mår bättre!

Har en liten sak till dig :D
Kram Lily

idémakeriet sa...

Oj vad jobbigt för dig, krya på dig.
Hoppas du blir snart som vanligt igen, med pigga ögonen och hudfärgad näsan.
Jag förstår att du inte har så mycket tid just nu för att vara med på kurs hos mig. Det är helt lugnt, du kan vara med någon annan gång, då kan vi också se om vi kan fixa en övernattning till dig.
Kram Gerda

Lallis - liv och leverne sa...

Vad kul att hitta till din blogg. FIN:)
Mindre kuligt att du är förkyld. Sådana kan man ju vara utan. Hoppas att du snart kryar på dig.
Kram Lallis

Fake cake sa...

va jag saknar dig Trine;/ du mår väl bra hoppas jag!?!

Kram Lotta

Anonym sa...

Ja, nu måste du väl ändå "snorat" färdigt?!
Är nyfiken på hur arbetet med husets insida utvecklas.
Bilder, tack;-)

Hoppas att allt är väl med dig/er!

Kram
/Malin

Lily of the valley sa...

Jag hoppas du inte har slutat att blogga! Saknar dig!
Kram Lily

Monika sa...

Hoppas allt är bara bra med dej. Har inte sett till dej på ett tag.
Saknar dej här!

Kramar

Monika

Fake cake sa...

Hej trine!

Hur mår du? längtar efter dina inlägg nu ordentligt så ge ifrån dig ett endaste litet ljud iallafall.

Va med min utlottning om du vill!!!

Kram Lotta

Antikmässan i Helsingborg

Antikmässan i Helsingborg
Var i söndag på Antikmässan i helsingborg fick inbjudan dit av Anna o Helena som har den trevliga o mysiga kamin butiken i Norra Vram.Oh så mycket där var o titta på blev helt vimmelkantig av allt fint o gammalt där var, gjorde två fynd .% fina gamla fina kökshandukar med sambons initialer för 100:-

Ett jättefint virkat sängöverkast till dotterns säng för 350:-

Ett jättefint virkat sängöverkast till dotterns säng för 350:-

Bed and breakfast i Viarp

Bed and breakfast i Viarp
Här övernattade vi super mysigt

Torekov hamn

Torekov hamn

Lilla huset

Lilla huset

lilla huset/tvättstugan Då

lilla huset/tvättstugan Då
innan renoveringen såg det ut så här, bedrövligt skick,väggarna var murkna o fick rivas

Lilla huset- Nu

Lilla huset- Nu
Här har det lilla huset mer eller mindre rivits endast betongsula e orginal.Lilla huset har fått korsvirke på framsidan o gammal tegel hittade vi på Blocket övriga sidor på huset blir falu röd panel,ska smälta in med "stora" huset

Lilla huset börjar bli "på klätt"

Lilla huset börjar bli "på klätt"

Vårt hus

Vårt hus
Vårat projekt, här "stora " huset på tomten som vi så småningom hoppas på att kunna flytta in i

"gamla bakugnen"

"gamla bakugnen"

"Nya ugnen"

"Nya ugnen"
Har varit en gammal bakugn som idag är en prydnad i huset

Baksidan innan den revs

Baksidan innan den revs
Så här såg baksidan av huset ut innan den sidan revs snett,vingt o charmigt men oj allt i dåligt skick

Vägg borta

Vägg borta
En vägg åt gången har rivits o stämpats upp o sen har nytt ek korsvirke satts i, men det gamla teglet i ytterväggarna har återanvänds

Baksidan

Baksidan
Huset från andra sidan